Direktlänk till inlägg 4 maj 2012

Veckan

Av Helena Jansson - 4 maj 2012 20:58

Dagarna springer förbi, nu har dagen passerat som har planerats i 5 år från och till, dubbla känslor en härlig känsla att tänka tillbaka vilken underbar dag vi hade, helt magisk, även med svensexa och möhippa och alla roliga upplevelser vi fått varit med om även en känsla att nu har vi gift oss och att det äntligen blev av :) efter all planering hit och dit, bröllopsdagen blev precis som vi ville ha det och det är vi jättenöjda med :). En kompis berättade att i mitt tidigare inlägg om bröllopet så stämde inte upplägget jag beskrev, när dem höll tal före eller efter paketöppningen ect...ja ja men det var inte så noga för mig jag hade mer fokus på kärlek denna dag =)

 

Ni som vet sedan tidigare min jobbiga tid med var fjärde hjärtslag var ett dubbelslag i hjärtat, 07 vet hur jobbigt jag hade det och vad dåligt jag mådde, efter åtskilliga utredningar och undersökningar hos min hjärtöverläkare på hjärtavd på sjukhuset, så hittade man inget fel på mitt hjärta, underbar känsla, och dubbelslagen försvann efter ca 9 månader, på grund av viss medicinering, KBT-behandling ect. Nu sedan tre veckor tillbaka har jag haft en smärta i högra delen av hjärtat och med min höga arbetsmoral så har jag "sopat" undan detta och tänkt att det blir bättre och jag har jobbat på...men det har blivit tvärtom....smärtat har eskalerat, till och från, smärtan finns där i några sek sedan borta, så i tisdags så sa min Crillo att nu j-lar är det du som går och kollar detta.....sagt och gjort....jag sjukanmälde mig ons, tors och fredag för att vila och gå till läkaren idag (fredag), och min fantastiska läkare på Carema på Brynäs är helt underbar, hon är lyhörd och förstående, hon berättade att detta ser man allvarligt och en direkt remiss skickas upp till hjärtmottaningen, där jag troligtvis får träffa "min" överläkare igen Britt-Marie, nu är det vila som gäller för mig....mitt uttryck: men men jag har ju inte ont hela tiden, kan jag inte prova jobba då (återigen där kommer min arbetsmoral, som jag får brottas med hela tiden, tror jag ärvt det både från mamma och pappa som inte är hemma för "småsaker". (Måste bara nämna att det fanns inge dokumentation kring pappa hos försäkringskassan när han skulle börja ta ut pension hehe, han har aldrig varit sjukskriven (peppar peppar, lär man ju säga). Men å andra sidan ska man lyssna till sin kropp, innan det är för sent.....Jag fick order av läkaren på HC att vara hemma först till onsdag sen ska hon ringa mig och jag meddelar då hur dagarna varit, så till att börja med, hemma mån-tis sen får vi se, man hoppas ju vara tillbaka så fort som möjligt på jobbet så vardagen blir som vanligt igen.

 

Våra dagar i allmänhet har rullat på med Jaminas markträningar, Kevin som varit och Bowlat, nu åker han själv och bowlar, en gång helt själv och idag med Gustav, de var där i två timmar en "vanlig timme" och en discotimme =). Annars är det full rulle, barnen leker oftast med kompisar efter skolan och jag har tagit lugna promisar med Silver, just för att komma ut, dagarna går åt till att vila, har idag kännt smärtan vid två tillfällen....vill inte ha fler gånger :( Crille har bra med jobb nu, jätteskoj, han trivs som fisken med eget företag och jag håller verkligen tummarna att det kommer att gå bra för honom, eller jag vet att det kommer att gå bra för att är så duktig och ärlig på det han gör, då kommer man långt. För ett halvår sedan när vi var på ett tandläkarbesök med Jamina så frågade vi lite kring tandställning, och tandläkaren skrev in det och för någon vecka sedan fick vi kallelse till tandhygenisten och besöket blev av i går torsdag, tandhygenisten kollade och meddelade att tandställning behövs men det ska vara på Jaminas vilja, tandställningen blir isf räls i två år....min första tanke var ups, nu kommer inte Jamina vilja ha tandställning, vi bestämde oss för att åka hem och prata om det och Jamina själv är väldigt positiv till tanken och vill verkligen, hon uttrycker själv att- efter jag haft den så kommer mina tänder bli ännu finare- hon är så klok min prinsessa =) så det lutar åt att det blir så och då vill ju vi att det ska komma igång så fort som möjligt, så har hon det ex från 12-14 år så är det klart sen =).

 

Nu har vi börjat planera in vår semesterrutt....vi kommer att börja i Skara Sommarland sen får vi se var det blir av, men en vecka ska vi ut och resa i Sverige och uppleva olika saker sedan blir vi på hemmaplan och gör dags eller kortare utflykter resterande tre veckor av semestern, sen har vi Turkiet att se framemot första veckan i sep.

 

Ikväll blev jag solokvist, Kevin blev kvar hos Gustav, Jamina sover hos en kompis och Crille är ute med Styrelsen på Brynjan och käkar, så jag och Silver vilar,  facebookar och bloggar =)

 

Ha en supertrevlig helg, för det ska jag ha =)

 

Stor kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards