Alla inlägg under maj 2014

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi hade bjudning samma dag för släkt och vänner. Jag jobbade till 15 sedan åkte jag hem och fixa inför kalaset. Sedan hade Jamina kalas för sina vänner, hon bjöd nio kompisar till Alborgen för lek och tävling. Jamina fyllde tonåring...herregud vad tiden går snabbt, hinner liksom inte med och svårt att förlika sig med att hon får börja övningsköra om 3 år..får ta körkort och dricka alkohol om 5 år..Ja det är massor som sker med barnen nu och det är en mäktig resa man får vara med om som förälder...så glad att jag får vara en del av mina barns liv...stolt mamma <3. Kevin hade under jan-feb och mars fullt upp med hockeyträningar och matcher. Själv älskar jag att vara med på barnens sporter, det är härlig gemenskap. Jamina har många nationella prov under våren, hon kämpar på bra och har klarat alla, hon har ett prov kvar under maj månad sedan är det över för denna termin. Kevin kämpar vi på med läsningen, han gör fantastiska framsteg men nöta ger färdighet. Under jan-feb och mars har jag arbetat extra ganska många ggr på sociala beredskapen och det har gett bra kosing i kassan :) samt grymt bra erfarenhet i mitt arbete på socialtjänsten. Mitt företag går oxå bra, nu har vi rustat hela bostadsdelen OCH även fått det uthyrt, båda lägenheterna. Lägenheterna är HUUUUR fina som helst. Vi har även anställt en till på företaget :). Den 14 februari bjöd Crille mig till Högbo spa och hotell, dessvärre hade jag bakjour men som tur var fick jag inget samtal. Vi fick helkroppsmassage och njöt sedan vid poolen, på kvällen åkte vi in till Sandviken till Maligans och åt gott, mycket trevligt och mysigt, helt i kärlekens tecken <3 :). Jamina sov hos en kompis och Kevin sov hos tremänningen Gustav. I slutet av februari hade Kevin och hans lag hockeymatch på Perexhallen i Söderhamn, då kom alla våra nära och kära och tittade på vår Kevin och hans lag :), de vann, sedan gick vi ut och åt med pappa, Inga-Lill och brorsan med familj. Jamina fortsätter att gå på gymnastik och hon är väldigt duktig att åka till Friskis och Svettis där tränar hon på gymmet...spinning och cirkelfys tillsammans med mig...mor och dotter dejt :). På sportlovet tog jag ledigt onsdag och fredag, på onsdagen åkte hela familjen till lager 157 i Sågmyra en mysdag med hela familjen. 20/2 var jag och min vän Bodil ut och åt och surrade på chuch Street. På torsdagen 27/2 åkte Jamina på sportlovsläger med Brynjan (Jamina är en riktig lägertjej hon) de sov över i Ockelbo mellan onsdag - lördag. På fredagen åkte vi till Söderhamn och jag jobbade lite på företaget och sedan åkte vi till Jörgen och Tess och firade Tess och åt gott. under våren har jag tagit cellprov som var NORMALT :) skönt!! Den 1/4 fick jag fastanställning på socialtjänsten utredningsgrupp ungdom, då hade jag vikiarerat i lite över ett år, så skönt att ha fastanställning :). 29/3 hade Kevin hockeycup i Sandviken, det var vårt lag som hade fixat den cupen, gick bra, en härlig solig dag. Den 12/4 hade Kevin och hans lag cup i Stockholm dock gjorde Kevin illa sig några dagar tidigare då han på gymnastiken hoppade från ett tak och stukade foten och fick hoppa på kryckor, där av hoppade vi över cupen. Vi har även haft födelsedagar för resten i familjen, Crille fyller den 5/4 och vi var hos Matte och firade tvillingarna. Jag fyllde 36 år den 14/4 och vi drog fram firandet av mig då vi rustade kök och hall och det gick inte att vistas i huset. Crille är snabb när han väl sätter igång med rust, vi påbörjade rusten i februari och en dag före Kevins födelsedag 18/4 så var det så gott som klart. så stolt över min man <3 När Kevin fyllde 11 år så var det påsklov och hans födelsedag var på långfredagen vi firade honom den 17/4 tillsammans med nära och kära, dock har vi inte bestämmt när han ska ha kalas för sina vänner....troligtvis Alborgen. Under påsklovet var jag ledig ons-torsdag och fredag så underbart skönt, vi var hemma och tog det lugnt, vi åkte ut på olika småturer. Silver och Teo fögyller våra dagar med sin närvaro, är så glad att vi valde att köpa hund! Vecka 17 började vi träna med barnen, vi löper och styrketränar på hemmaplan med dem - mycket för att Kevin ska fortsätta tränas utifrån att han inte är med på fotboll. Vi tränar tillsammans 2 ggr i veckan. 25/4 var jag ut och åt med mina vänner Helena och Maria på Church Street å så gott och trevligt <3. 28-29/4 var vi på planeringsresa med jobbet till Tällberg och hotell Dalecaria, hur mysigt som helst, vi åt gott, jag tog en helkroppsmassage för 695 kr....underbart var det!!! 30/4 åkte vår lägertjej återigen på läger, sista april läger till Mållångsta. Vi arbetade till 12 den dagen och ledig på torsdagen :), den dagen var en ren slappdag, så skönt, ingen träning, rust eller andra måsten. Jamina kommer hem den 3/5. 3/5 ska vi skjutsa Nellan till danstävling i Uppsala, det blir skoj med en ny upplevels :). Nu är det 42 arbetsdagar kvar till semestern, i år har jag tagit ut 5 veckors semester...så skönt, från den 11/7 till den 18/8 och under den tiden ska vi åka till Turkiet den 2/8 :)) med två andra familjer, längtar!! Nu ska jag göra mig klar för dagens bravader :) Kram å hej

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards