Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Oj vad tiden går....

Av Helena Jansson - 27 april 2013 16:32

Ja nu var det några dagar sedan jag bloggade igen, trots att jag hade som mål att blogga en dag i veckan iaf, men men tiden rullar på om man har mycket på agendan. Vad har vi hunnit med då, jo jag å Kevin har fyllt år =) Kevin  år jämna år och jag  år ung. Kevin överraskade vi med frukost på sängen, Crille var tvungen att åka på jobb väldigt tidigt då han ofta är i Stockholm på jobb så det var jag å Jamina å Silver som sjöng, tillsammans med frukosten fick han 500 kr och ett par nya nike joggingskor. Jag hade hittat en ny (beg) cykel av märket scott och då ville pappa köpa den åt honom å Kevin blev superglad över den som han fick av Morfar och Inga-Lill. Den 21/4 hade vi bjudning för våra anhöriga som firade mig och Kevin, Kevin fick en massa pengar, presentkort på stadium, jag fick pengar å blommor =), de som kom var familjen Hellstrand, Jansson/Söderblom, Pappa och Inga-Lill, Farmor Lillan, faster Sandra, familjen Larsson/Karlsson vi grillade hamburgare med tillbehör och kladdkaka och en massa gott efteråt =), det var en härlig solig dag, vi satt såklart på vår altan/terass. På min födelsedag den 14/4 var vi ut och åt jag å Crille, vi gick till Cheer och åt och drack gott, mysigt och trevligt.


Förövrigt så tränar jag förfullt, det är både på Friskis och hemma i form av löpning, mår å fruktansvärt bra när jag rör på mig :) kommer att strukturera det mer med fasta dagar, just nu blir det när det passar. Barnen mår bra Jamina växer å växer så garderoben får fyllas på mest hela tiden, tur man gillar att shoppa :). Kevin håller sig kvar på sin storlek än så länge med skostorleken rasar iväg :P mina STORA godingar, är så stolt över dem <3. Nu har vi tjingat husbilen från vecka 27, fantastiskt kommer det att bli...LÄNGTAR till vår semester. Kommer att ha semester hela juli spar en vecka till hösten =).


På jobbet går det superbra, känns att man får "massor" av pengar över nu när man jobbar på hemmaplan =). Har precis denna vecka varit på utbildning inom BBIC torsdag å fredag i Alfta. Vi åkte bil, jag, Tessan (från Sandviken) Marlené, Karin och Riikka, jättetrevliga dagar.


Nu har Jamina dragit ut sina tänder inför tandställningen, den 23 och 25/4 drog hon ut två tänder för att göra plats till andra tänder som tandställningen kommer att fixa till. Den 23/4 följde jag med henne och hon blev lite ledsen när hon skulle ta bedövningssprutan och den togs först yttre delen av tandköttet och sedan inre delen av tandköttet sedan fick hon lite mera bedövning innan de skulle dra ut tanden då hon kände ganska mycket, sammanlagt tog det 45 min, gick jättesnabbt, hon blödde ett tag efter men efter en timme så slutade det blöda, samma visa på torsdagen den 25/4 så drog hon ut andra tanden, båda på övre tandrad, och det gick superbra hon blev inge ledsen alls och det gick oxå väldigt snabbt, Crille följde med henne då.


Annars så är det lungn helg, vi fixar och trixar på gården och nu ska jag ut och äta med svärmor och Ida :) mycke trevligt. Fick igår reda på att jag får tillbaka 17987 kr på skatten YES, skulle först ha betalat ca 10000 men hade lite resekostnader att dra av, så nu blev det genast väldigt positivt med att få tillbaka :), trots att man har eget företag så deklarerar jag innan 2 maj så får även jag tillbaka innan midsommar =), annars är det december för oss som har företag.


Nu har jag varit ut och shoppat lite och tittat på en ny cykel, cykeln åker jag å köper i morgon söndag men nu ska jag prova mina nya kläder :)


Stor solig kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Ovido - Quiz & Flashcards