Direktlänk till inlägg 26 maj 2013

Mycket som händer....

Av Helena Jansson - 26 maj 2013 22:05

...å dagarna går, jag hinner knappt med, ibland känns det som att man börjar jobbet på måndag å vips så är det fredag :) Snart är det tre månader sedan jag började på nya jobbet, trivs ff bra å lär mig galet mycket varje dag å  underbara kollegor.


Jaha vad har hänt sedan sist jag bloggade då.....självklart en massa träningar, jag tränar väldigt mycket har börjat gått på lunchpass det är spinning och styrketräning passar perfekt, tar mig tre min att gå till Friskis från jobbet, kanon verkligen. I morgon måndag ska jag börja cykla till jobbet varje dag (förutom när det spöregnar) på min nya cykel, det blir 1,4 mil varje dag fram å tillbaka :). Jag å Crille kör löparträning i Hemlingby när vi har tid även intervall som vi kör i H-by backen. Vi brukar ta oss runt sex kilometers spåret, lagomt långt. Resultatet för min vikt är endast -3 kg men 6,5 sm runt midjan =) men för mig jojar jag fram och tillbaka med vikt MEN det som består för mig är att jag alltid rör på mig =) kan få perioder som 1-2 månaders uppehåll men annars så kör jag på ganska bra med träning, som jag gjort i stora delar av mitt liv, skulle vara konstigt att inte röra på sig för mig.


Förövrigt så hade vi en försäkringstjej här från ett försäkringsbolag som gick igenom våra försäkringar å det var verkligen dax att höja upp våra premier, skönt att det är fixat, har legat över mig som en tegelsten, men nu har vi allt samlat i samma bolag. Har även tagit tag i låneräntan det är dax för villkorsändring så nu har jag utmanat banken, då jag tyckte att vi skulle få lägre ränta än vad som erbjöds, tur att man har kontakter, då en kompis jobbar på banken sa att när vi är en "stor" kund så ska de självklart fixa bra låneränta :)....idag amoterar vi ca 1800 kr och i och med villkorsändringen kommer vi kunna amotera ännu mera vilket är kanon.


Barnen har varit i full gång med GD/GIF träningar å planering och fix med skylt ect. Kevin har även varit till Hillevik med sin klass, som en liten skolresa med klassen innan de går upp till mellanstadiet. Jag å Jamina åkte ut och hälsade på dem på kvällen, Crille var en utan sex föräldrar som sov över min uppgift var att fixa maten så jag tillsammans med Alvas mamma/pappa och Alvins mamma planerade och inhandlade maten. Barnen hade det superskoj där, som alltid, kom ihåg att Jamina med sin klass oxå hade en supertrevlig dag/ natt där. Nu när vi var ut dit så ville ju såklart Jamina stanna kvar över natten men hon hade skola dagen efter så det gick inte, en arg/besviken tjej följde med mig hem, men vi hade roligt i bilen påväg hem så hon blev gladare :).

/Crille Hjälpte Jamina och hennes klass med skylten + ett par styltor. Å denna helg som precis passerat 25-26/5 har GD/GIFen varit och vi har haft kanonväder och allt har gått jättebra, förutom att Kevin inte kunde vara med han blev jättedålig i sin förkylningsastma =( hostade och hade svårt med andningen så det var inte på tal om han skulle vara med, utan han fick vara hemma och vila. Vi åkte upp med Jamina, lördagen var det samling redan 7:45....ingen sovmorgon här inte, och trots att vi åkte i tid så var det bilkö från Lidl så vi ställde billen där och gick upp. På lördagen var vi där till ca 14 och kollade på Jamina, det är ju maffigt med alla barn och allt runt om, jätteroligt jippo och på tal om vädret så var vädergudarna med oss =) På söndagen åkte vi dit till 8:50 då Kevin hade samling med sin klass (men han fick inte vara med) men då fick han vara med å känna känslan över det han har tränat och sett framemot, typiskt att han inte kunde delta men jag hade det på känn då han i början av veckan som i tält i Hillevik och blev blöt ect :O. Men vi får hålla tummarna att han vill vara med nästa år.


Jag har börjat rida på Allram som står i samma stall som Tiger stod i, skillnaden är att jag hjälper Lee så nu kan jag bestämma själv när det passar att rida och har inte en massa krav på mig, men jag kände återigen att jag fixar inte en egen häst rent tidmässigt igen, viljan är stor men det går inte, inte just nu iaf , men är glad att kunna hjälpa Lee, just nu en dag i veckan. Jamina red Allram på ridbanan i veckan som var och det gick hur bra som helst, han gjorde det hon bad om, så det var ju skoj. Till veckan ska jag rida på tisdag igen.


Hade utveckligssamtal med Jamina (16/5) och det går ju hur bra som helst för henne hon är så duktig, jag är så stolt över henne <3. Kommande vecka ska vi ha utvsamtal med Kevin å det brukar vara lika bra där, är så stolt över honom med <3.


Den 18/5 var vi till min släkt i S-hamn å firade min älskade brorsdotter som den 21/5 fyllde 16 år, gud så stor hon blir, å jag känner igen mig så mycket i henne så det är så roligt att följa henne <3. Vi grillade där å innan var vi till min pappa och I-L och hälsade på en stund sedan följde de med ut till bror, å andra anslöts sig oxå för att fira Elin.


Idag har vi varit till svärmor och hälsat på å fikat gofika. Crille och jag var ut till ove Jansson och skulle shoppa lite men det blev endast en potatisskalare :P ....ja ja vi ska ju slutföra våra projekt på gården så det kommer att inhandlas mer, var så säker. Vi skall även måla om huset,  vi kommer att bli så nöjda när allt är klar plus att det är full rulle i källaren som ska inredas :). Kommande vecka är ganska fullspäckad, Crille har massor med jobb kommer att jobba på olika orter och jag har lite planering att ta tag i + ut och äta med vänner + träna + rida + tekväll hos andra vänner, ja full rulle, det gillas. På torsdag ska jag till hud doktorn som jag besöker varje vår för att kolla mina födelsemärken, hoppas de mår bra även i år, det håller vi tummarna på!!


Ni som läser min blogg, vet ni hur man blockar vissa personer från att läsa min blogg?


Nu är det dax att sova, jobbet kallar i morgon å min cykel väntar troget på mig :)


Sov gott, kramen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards