Direktlänk till inlägg 2 juni 2013

Sommaren är här..:)

Av Helena Jansson - 2 juni 2013 16:41

Galet vad skönt det har blitt utenu, rena rama högsommar värmen,helt underbart. Varje år så kollar jag mina födelsemärken och har även gjort det i år, närmare bestämt den 30/5 var jag upp på hud och hon gjorde en grundlig undersökning, jag tycker själv att jag har många födelsemärken men det tyckte inte hudläkaren :P så nu är detta gjort för i år, inga konstiga märken som jag behöver vara orolig för :).


Har även tränat denna vecka på styrke- och konditions träning :). På tisdagen red jag å Anna ut på en tur, lika härligt som vanligt, var ut och köpte lite nya ridkläder under dagen. Kevin blev sämre med förkylningsastman under natte till måndag så jag var hemma och VABBA mån-tis och vi var till läkaren på måndagen och då fick an Pulmicort och brikanyl som inhaleras vid behov. Han blev redan bättre på tisdagen så det var så skönt. Vi passade på att ta prov för hund/katt/häst/ko allergi och de har vifått svar på redan och han har inga allergier :) skönt.


Vi har haft en super helg, tagit dagen som den kommit, fredag efter jobbet packade vi väskan för att möta upp svärmor, faster Sandra och hennes 3 kompisar Sara, Kin å Angie. Vi hade med oss korv m bröd, goda drycker å annat smått och gott,det var Crille, jag, Jamina och Silver, Kevin kom dit med sin kompis Felix och de badade tillsammns med Benicio...tokisar och medans vi var där kom Putte m motorcykel, Svensson med barnen kom och visade sin nya bil och vi var där i ca 4 timmar, hur mysigt som helst, det gör vi om snart igen :)). Sedan följde Jamina med Cornelia hem och sov där, Crille och Kevin åkte med Svensson och bastade. Svärmor, Sandra och jag åkte ut på krogen och dansade av oss lite, super trevligt :). Har världens bästa svärmor


Under fredagen så omkom en kompis mamma i en bilolycka =( så tragiskt, är så ledsen å tänker på dem massor. Min barndomsvän är tillsammans med Peter (som jag vuxit upp med) så många minnen och tankar till dem <3.


Till veckan är det 4 dagars arbete + att vi ska tacka av våran kanon chef som ska byta jobb + utb på fredag så veckan kommer att gå fort :) Efter denna vecka är det endast 14 arbetsdagar kvar till semestern, å semestern börjar med en vecka med husbil =)) UnDeRbArT , vi längtar. På nationaldagen åker Jögga och Crille till fjällstugan och ska rusta kart inför uthyrning ev stugan :).


Nu ska hela familjen + kompisar till barnen åka iväg och träna tillsammans, rollerblades/löpning och cykling blir det =)


Ps: lär säga att vi fick ner räntan bra mycke, så nöjd, tur att man har kontakter, kommer att tjärna 800-900 kr i månaden och ändå amoterar vi ff ca 1600 kr i månaden :) + att Kevins fritidsavg upphör från och med juni så där tjänar vi 850 kr i månaden - mer pengar över i månaden, lovely!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards