Alla inlägg under december 2013

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervju då de ska tillsätta en ny tjänst på avdelningen, en person som har fokus på placeringar. Det var 15 st som sökte tjänsten och vi var tre som kom på intervju, jag, en kollega på avdelningen och en utöver. När jag hörde att min kollega oxå sökt så förstod jag att hon skulle få tjänsten - anledningen är att hon har arbetat sedan 2003 så det vore konstigt om inte hon fick tjänsten. Jag gick på intervju och det gick jättebra, det var min chef och Helena Bergström (som arbetar med rekrytering inom kommun) som intervjuade mig. En vecka efter intervjun fick vi svar och min chef kom in till mig och informerade att tjänsten gått till den andra tjejen på avdelningen, vilket jag var förberedd på. Min chef Lena var dock jätteglad att jag sökt tjänsten och att jag hade gjort jättebra ifrån mig på intervjun att jag hade bra svar på deras frågor+ att det jag beskriver på intervjun anammar jag i verkligheten, hon beskrev att hon har nu haft mig vid två intervju tillfällen och att jag är självmedveten och kan beskriva mig själv på ett bra sätt och att jag lever upp till det i praktiken - KUL ATT HÖRA! Lena menar att hon vill ha mig kvar på avdelningen och är jätteglad att jag vill vara kvar och trivs =). Månaden innan jag var på den intervjun fick jag ett telefonsamtal från Marie Nord chef på kuratorenheten, hon vill så gärna att jag börjar arbeta hos henne så hon hade "bakat" ihop ett vik, till att börja med, och det var halvtid i Gävle och halvtid i Sandviken där jag skulle arbeta som kurator, skoj att man är eftertraktad, jag träffade Marie och hennes kollega och efter en vecka så beslutade jag mig för att hålla mig kvar på socialtjänsten, bättre lön, slipper pendla, men jag är glad att jag har lagt ut krokar och nu vet dom vem jag är och jag vet att de är intresserad att jag börjar arbeta där =).


Annars rullar allt på med familj och hem, Jamina har fullt upp med sin träning, kompisar och skola. Kevin lika så mycket tid går åt till Kevins hockey och han har även denna termin provat på parkour, det är kompisar som gäller även där :). I höst har Svärmor och vi (nån gång) gått hundkurs med Silver på Gävle hundbruksklubb. Det har fungerat bra dock tyckte kursledaren att Silver är en lugn 2-åring som en hundpensionär hahaha. På höstlovet den 30/10 åkte vi till Funäs och var där till lördagen den 2/11 det var knappt nå snö där så det blev inge slalomåkning, vi åkte upp till ramundberget sedan åkte vi runt och kollade i backar som ramundberget och till Hamra. Det var mysigt att åka upp dit.


den 8/11-13 kom Teo till oss, vår lilla vovve som vi delar med svärmor. Svärmor ich jag for ner till Stockhol och hämtade honom. Vi mötte upp en lastbilschaffis som hade tagit med honom från uppfödaren. Vi köpte Teo för 6500 kr och han är så söt och go, fortfarande väldigt valpig men vi märker hur han blir förståndigare och förståndigare =) han och Silver han superskoj tillsammans. Dagen efter vi hämtat honom så åkte vi på Joe Labero shoe i Stockhol tillsammans med personalen på Bäckmans Glas, det var jag och Crille, Janne, Jörgen och Therese. Det var en fantastiskt bra show, när vi kom ner så hade vi tid till att shoppa, så vi gick på stan i Stockholm men hittade inget speciellt. Jamina sov hos Nellie i Söderhamn och Kevin sov hos Hellstrands.


Nu sitter vi här på självaste julafton - vi har varit hos svärmor och firat jul tillsammans med Larssons sidan. Det var min familj, svärmor, Sandra och Danne, Niklas och Ida (Ida åkte efter ett tag till sin familj) Matte med familj och Marias syster Sanna. Vi var ditbjuden till klockan 13 så före fixade jag Janssons utan ansjovis :P + att vi gjorde julskinka till oss. Sedan packade vi in oss i bilen men alla paket och mat vi skulle ha med (janssons, prinskorv och läsk). Vi började med att åta på en gång och sedan softade vi i soffan och några dansade till wii-spel, sedan kollade vi på Kalle. Efter Kalle var det dax för julklappsöppning så Danne (Sandras kille) klädde ut sig till Tomte, för Gabriels skull, då de andra barnen inte tror på tomten. Sedan var det full fart med julklappsöppning och barnen blev supernöjda och även vi vuxna =) Jag fick en fin lykta både från Jamina och Kevin <3, jag fick även en liten tavla där det står "jag älskar dig" från Jamina, jag fick även fin text av Jamina där hon beskriver sin känslor, hon är så duktigt att sätta ord på sina känslor <3 jag fick oxå en chokladask. Jamina och Kevin fick öppna ett paket på morgonen som innehöll löshår till Jamina och kläder till Kevin. Sedan fick Jamina en kameraväska till sin Nikonkamera, ett stativ till den, pengar, presentkort, spegel, smyckeshängare, kläder, iphone 5 skal och lite annat smått och gott. Kevin fick hockeyhjälm, målvaktsskridskor, NHL-spel till ps3, kläder, presentkort, pengar, iphone 4 med skal och lite annat smått och gott. Efter julklapparna var det dax för den årliga paketleken vuxna körde vid ett bord och barnen vid ett bord. Vi fick med oss en lykta, ljus och pepparkakskrisp och slevar, vi var nöjd =).  Vid 19 tiden åkte vi hem, barnen ville hem och prata med sina kompisar och spela så klart =) Nu spelar Crille och Kevin i spelrummet som är ordninggjort i källaren =) Jamina skypar med sina kompisar och jag slappar i soffan =). Sån härlig dag - barnens dag <3 På torsdag ska vi fira hos oss med Janssons släkten, då har vi valt bort julmaten å ska göra tacos...mums =) då kommer hela gänget att sova över här, så mysigt. Pricken över I är att jag är låååångledig ända fram till 7/1-14 så underbart =). Nu ska jag slappa med min älskade familj.


Hej svejs å God Jul på er alla!

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards