Direktlänk till inlägg 24 juli 2013

Njuter ff av semestern :)

Av Helena Jansson - 24 juli 2013 22:05

Mellan 17-18 juli sov Jonna och Julie här, barnens tremänningar. De båda har blivit så stora, Jonna fyller 5 år och Julie fyller 7 år, det var så roligt att de kom och var med oss då de bor på Gotland. Mellan 18-19 sov Ida och Gustav här, barnens andra tremänningar och även Jaminas kompis sov här i tre dagar, så det har varit fullt hus, som en ungdomsgård, jag gillart :D. Vi har fantastiska fina dagar med sol och värme så vi tillbringar de flesta dagar på Furuvik med både bad och vissa dagar även karusellåkning, vi har träffat Malin m familj och Lisa m familj där. Fredag den 19:e fick både Crille och jag ett ryck att rensa källare och garage vi höll säkert på i tre timmar :P men vad skoj det var, en hög blev som skulle direkt till återvinningen och en hög till loppis, när Lisa kom på kvällen så pratade vi om loppis och hon berättade att det var gratis varje lördag att stå utanför Willys i Skutskär, sagt och gjort, vi bestämde oss för att åka dit dagen efter (alltså den 20/7) så vi packade bilen på kvällen så var det bara att åka på morgonen. Kl 9 kom Lisa och Kirsi och vi åkte i led till Skutskär. Det var hur skoj som helst att stå på loppis iaf när man har goa vännermed sig :). Jag sålde för 920 kr denna dag, väldigt glad. Jamina och Ida var oxå med. Medans vi stod där så körde Crille allt skräp till återvinningen, Kevin var på ispass i Sandviken med sitt hockeylag. Det gick bra för Kevin på ispasset han är grymt laddad för hockeysäsongen.


Vi stod på loppis till kl 14 sedan åkte vi hem och åt och gjorde oss redo för kvällen, Crille och jag skulle på quiz på Limön, vårt fjärde år på dessa festligheter. Jamina och Kevin sov hos Gustav och Ida. När jag hade skjutsat barnen till Hellstrands så gjorde vi oss i ordning för färd mot Limön, vi åkte vår egna båt ut. Crilles kusin Putte å Carina var oxå där, vi hade, som vanligt väldigt trevligt det var quiz (frågesport) dans och trevligt umgänge :) så härliga människor..somnade vid 01:30 var lagomt trött efter dagens utflykter. Vi vaknade vid 9, och jag hade bestämt att ta Limöbåten hem då det var väldigt vågigt, Crille rör det inte i ryggen att det gungar :P...så han kom och hämtade mig vid kajen där Limöbåten lägger till. Resten utav dagen så mös vi i soffan, fram till 18-tiden då åkte vi och köpte färg till källaren, till bastun som ska bli vit =) så fint. Vi åkte och köpte mat, pizza och max och sedan for till Hellstrands och åt så mumsigt, efter att ha slappat där ett tag så åkte vi hem och fick ett "till" ryck Crille och Kevin tvättade båda bilarna och jag klippte gräset och därefter målade vi första ggn i basturummet. Jamina sov hos Corre den natten. På söndagen fyllde min bror år, han hade fått presenten tidigare då han inte ville firas på födelsedagen så vi ringde och gratta honom å åker upp vid ett annat tillfälle. På måndagen den 22/7 åkte Jamina med Corre till deras husvagn och sov över till onsdagen 24/7 i Älvkarleby. De hade haft mysigt och varmt. Tisdagen den 23/7 åkte jag och Kevin till biblioteket och lånade engelska böcker, Kevin är väldigt driven att lära sig språk, hoppas verkligen det består. Crille har jobbat över de första veckodagarna nu. Under onsdagen 24/7 var Kevin och jag  med Malin och hennes barn på Furuviksbadet sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning för en kväll på stan med Jean banan, dessvärre till Kevins besvikelse, han gillar inte Jean Banan så han ville egentligen inte åka ner, men vi mutade med lite glass så gick det vägen, vi mötte upp familjen Lenkey där å vi hade en trevlig stund. Jamina gick själv med sina kompisar Alva och Corre. Det var meningen att alla tre tjejerna skulle sova här men det blev ändringar i sista stund att alla tre sov hos Corre :).


Nu har jag kommit in i ett flow med min kost och träning så nu håller jag tummarna att det går vägen med mina mål :)). I morgon torsdag åker hela familjen till Högbo och myser järnet..*längtar*. Vi bor på hotell och myser med spa. På måndag börjar allvaret igen och jag är laddad, Crille och barnen åker på en veckas läger så jag kommer att åka runt till mina vänner och passa på att umgås så mycket som möjligt =). Nu är det dax att sova och ladda batterierna för morgondagen.


Sov gott..kram <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Ovido - Quiz & Flashcards