Direktlänk till inlägg 11 augusti 2013

Sommaren är underbar...men kort..

Av Helena Jansson - 11 augusti 2013 21:59

...tycker ändå att vi har haft en härlig sommar med underbart väder, lång ledighet tillsammans med familj och vänner. Vi har gjort en massa roligt i sommar så vi är redo för vardag å rutiner igen :). Vecka 30 var min sista semestervecka så den veckan tog vi det lugnt, jag å Kevin passade på att bada i Furuvik med Malin å hennes barn. Under hela dagen den 26 juli var vi hemma hos Hellstrands å bada i poolen och solade samt blev bjuden på en riktigt god sommarsallad. Under vecka 31 var det planerat att Crille å barnen skulle på läger så redan fredagen den 26 juli åkte Crille upp till lägerplatsen i Målångsta tillsammans med andra lägerledare för att förbereda inför lägerveckan. Så jag å barnen hade en riktig myshelg. På lördagen (27/7) bjöd jag hit Lisa och Kirsi jag fixade lite plocksnacks/mat å lite vin, så vi hade en riktig myskväll på altan med massor av surr och härliga skratt. Den dagen var det riktigt oväder med regn och åska så tjejerna var lagom blöta när de kom till mig då de cyklade från södra Bomhus.


Jag började jobba 29/7 så det var lite motigt att kliva upp när klockan ringde 06:00 men jag var ändå taggad och redo för arbete och det var som att man inte hade varit borta nått, jag kom direkt in i jobbet, men fick en mjukstart så det var skönt. Under de två första veckorna har jag haft det ganska lugnt hunnit med sånt som jag inte annars hinner med. Barnen klev upp och gjorde iordning sig så hämtade jag dem vid 13 då bussen till Målångsta gick 14 från Brynjan å jag ville skjutsa dem själva så jag fick pussa på dem och vinka av dem <3.  Alt gick jättebra däremot hade Kevins kompis Olivers föräldrar glömt att det var idag lägret skulle ske, de hade tagit fel på dag så han fick åka upp senare och det gick oxå bra. Ja nu var jag solo hela veckan så jag passade på att boka in dejt med mina vänner så samma dag hade jag å Maria L bestämt att träffas så vi möttes upp direkt efter mitt jobb, vi gick och fikade på cafe Flanör mycke trevligt och gott. Det var veckligen tomt utan familjen hemma men jag försökte passa på att njuta och tog hand om mig själv. Lillan tog hand om Silver. På tisdagen så åkte jag hem och bara vilade och köpte go sallad med mig hem och tittade på tv och läste Amelia. På onsdagen var det meningen att jag och Ida skulle ses men hon hade ramlat och gjort illa sig så vi bokade om till fredagen istället. På torsdagen fyllde Lillan år, hon fick påslakanset av oss med USA motiv, först åkte jag hem och firade henne på Storhagssvängen och där var Sandra och ett gäng vänner till henne så de hade planerat utgång och jag hängde på då det var stadsfesten, mycke trevlig, jag körde då jag skulle upp och jobba på fredagen, så vid 23:30 vek jag av och gick till bilen och åkte hem för att sova. På fredagen var det även då helt underbart väder så direkt efter jobbet klockan 16 så hade jag å Ida bokat att vi skulle ta en afterwork, sagt å gjort vi gick till Brända och beställde mat å en cider...mums. Så trevligt och mysigt sedan tog jag min cykel hem (mitt fordon som jag använder varje dag till å från jobbet =). Så skönt att cykla, alltid lite kämpigare på hemvägen men annars går det superbra.


När jag kom hem så fixade jag till lite i hemmet sedan kom mina goa vänner Carola och Tina vi satt här å tog några glas rose och vitt vin :) riktigt mysigt och trevligt, sedan åkte vi vidare ner på stan och först hamnade vi på Terassen och sedan gick vi vidare till öltältet och sedan vidare till Helt Enkelt, en trevlig ljummen kväll i goda vänners lag. På lördagen var jag redo för att familjen skulle komma hem, ack vad jag längtade efter dem <3....lider med dem som har sina barn varannan vecka, skulle inte jag klara..Vid 12 skulle bussen komma in till Brynjan och jag skulle hämta dem, i och med att jag inte vill köra dagen efter så bad jag Putte hjälpa mig att hämta barnen, han hämtade mig först sedan åkte vi tillsammans till Brynjan å hämtade mina juveler <3 å vad mysigt att få hem dem, de hade haft så skoj på lägerveckan så de hade så mycket att berätta, mina godingar <3 gud vad jag älskar mina barn <3 det är så underbart att höra vad bra de har har/haft det. Jamina träffade 3 nya kompisar som hon skulle träffa redan samma dag å gå med på stadsfesten, så hon fick vara på stdsfesten till 19:30 med sina vänner. Crille var ju tvungen, som alltid annars att stanna kvar å ta reda på det sista så han kom hem vid 16:30. Sedan var vi hemma och mös hela kvällen så mysigt att vi var samlad igen. På söndagen kom min bror på morgonen och hälsade på sedan åkte vi till Beringebadet tillsammans med Hellstrands och Kirsi m familj sedan kom även vår vän Robin och gjorde oss sällskap, det var så mysigt och härligt väder. Jamina ville vara hemma med sina vänner då hon inte kunde bada.


Vecka 32 var det full rulle igen, barnen är hemma själva på dagarna men Crille jobbar i Bomhus å åker hem till dem å äter lunch. Både Jamina och Kevin är tillsammans med vänner hela dagarna så det går ingen nöd på dem. Nu har jag kommit igång delvis med träningen igen, Friskis har ff sitt sommarschema som gör att det är minimalt med pass =( men jag har gått på skivstång och spinning kanonträning för min kropp så det tänker jag fortsätta med :) den 19/8 kommer vanliga höstschemat igång *längtar* så kan jag även gå på lunchen. Den 6/8 var Crille å jag upp till H-by och körde intervall träning, vi tränar jättebra ihop :). 7/8 hade jag tid för fransar hos Melinda, hon är så duktig å så billig :) jag blir så nöjd när jag varit hos henne, nu är det fler vänner och kollegor som vill ha tid hos henne :). 8/8 åkte jag å Bodil till Diana i Storvik och hälsade på henne, så roligt och treligt att träffa henne igen, vi var riktiga partypinglor när vi var kring 18-års ålder då umgicks vi, jag Bodil å Diana tillsammans med några till vi hade så skoj, så vi hade en myskväll hon hade gjort paj och vi pratade gamla minnen och tittade på kort :P....så nu ska vi hålla i detta och nästa ggn har vi träff hemma hos mig =).


På fredagen 9/8 var det dax att fira faster Sandra som fyllde 23 år, hon var 7 år när Crille å jag träffades :P så jag har verkligen följt henne under hennes uppväxt, hon är som en syster för mig <3. Vi hade även köpt påslakan till henne oxå, USA motiv - hade köpt dessa i Ullared :). Även då skulle gänget ut så de ville att jag skulle följa med men jag avböjde då det blivit mycke uteliv på senaste tiden trots att jag oftast går ut nykter. Sandra hade gjort en smörgåstårta som var hur god som helst, det var ju "mitt" recept så det kan ju inte bli annat än gott :) MUMS! På kvällen tog vi det lugnt och mös framför tv:n. Kevin sov hos Gustav från torsdagen till söndagen...så han ville inte med på kalas. Jamina sov hos Corre, men hon kom en stund till Sandras kalas och hade skrivit ett superfint kort till sandra om hur Jamina känner för sin faster <3 Jamina är så duktig att sätta ord på sina känslor samt att skriva ner dem, hon skrev ett jättefint till pappa Crille med under veckan, men blir rörd till tårar <3


På lördagen var det dax för kusinträff på Crilles pappas sida men innan ringde vår kära vän Johan å ville ha barnvakt ett par timmar å självklart ställer men upp på sina kära vänner så vi hade Jocelyn och Benicio i ca två timmar innan festen, det gick jättebra å vad mysigt, men både Crille å jag har glömt vilket vaktande det är med småbarn :P....Sist vi hade kusinträff var vi hos oss och det var 8 år sedan nu så det var verkligen dax och det var supertrevligt, vi var ute i Furuvik hos Micke och Maria som bor alldeles vid vattnet och har bastu, vedeldadbad och sjön intill samt deras ursnygga hus. Vi grillade och hade supermysigt, babblade, badade och babblade lite till, vi som var där var Micke, Maria, Crille, jag, Sus, Putte, Lotta, Veronica, Jocke, Glenn, Matte, Ed, Sara och deras Freja, Sandra samt Micke och Marias barn. De som saknades var Ronny och Håkan som var och spelade på varsitt håll samt Niklas. Kevin sov hos Gustav och Jamina sov hos farmor tillsammans med sin kompis. Silver var hos famor han med <3. Under söndagen så tog vi det lugnt och sov till ca 9:30 sedan låg vi i soffan några timmar å slappa. Sedan kom Jamina hem och vi åkte och firade Jocelyn, Johan och Yennys lilla goding som fyllde ett år <3 men först kom svärmor, Sandra och Ida och vi satt och pratade och fikade. Innan kalaset följde vi med svärmor, Sandra och Ida till Mc Donalds och åt lite. Sedan hämtade vi Kevin hos Gustav och åkte därmed hem och mös i soffan. Jamina och hennes två kompisar skulle sova hos farmor en natt till då det var så roligt där, svärmor/farmor är så underbar hon har verkligen dörren öppen för vem som helst när som helst <3. Nu på kvällskvisten åkte Crille å Kevin på bio på en robotfilm så de blir ganska sena då den är två timmar lång.


Nu har jag summerat de sista veckorna så nu är det sängen.....god natt <3











 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards