Direktlänk till inlägg 6 april 2013

Veckan som passerat

Av Helena Jansson - 6 april 2013 22:54

Ja nu har ännu en vecka passerat, barnens påsklovsvecka. Nellie (brorsans dotter) sov hos oss från måndag till torsdag, hela veckan har bestått av barnens kompisar som sovit här eller barnen sovit hos kompisar som mest har det varit sex barn här under en natt. Vi busade med barnen, Crille gick ner och stängde av elen i hela huset vilket betydde att det blev beck svart, å barnen blev helt till sig av rädsla men ack vad roligt de och vi hade. Jag har jobbat tisdag-fredag och Crille har haft jobb till och från under veckan. När min pappa och Inga-Lill var här så grattade de Crille men han lovade att öppna presenten när det var hans födelsedag. Under veckan så har jag tränat på friskis och gått promenader. Crille spalar innebandy men kompisar varje onsdag, så nu har han börjat rört på påkarna =). Vädret är soligt men ff kallt, solen värmer på dagarna så promenaderna med Silver betyder en svart/vit hund när vi kommer in igen. På jobbet går det ff väldigt bra, jag trivs som fisken i vattnet, jag har nu jobbat en månad men det känns som ett halvår. I fedags 5 april fyllde min man 37 år och jag ordnade frukost på sängen och sjöng för honom, barnen sov hos kompisar, han fick även ett paket som innehöll ett par nya adidasskor från mig och barnen sedan hade Jamina köpt en egen present två t-shirt och strumpor, go höna! På fredagen efter jobbet var det dax för AW med Tierps gänget, jag jobbade till fyra sedan gjorde jag mig ordning på jobbet och efter jag hade hämtat bilen så mötte jag upp mina gamla kollegor, ett kärt återséende =) så skoj, å jag saknar dem verkligen. Vi åt på Helt Enkelt och sedan vidare till Sofia men efter en stund valde jag att åka hem trött och nöjd för kvällen. Väl hemma var Crilles kusin Putte här och de två bastade, grillade och drack öl. Vi satt och surra ett tag men sedan var jag så trött å det var dax att sova. Jamina sov över hos kompisen och Kevin hade Gustav här för övernattning. I morse vaknade vi 10:15, vet inte när jag sov så länge sist men skönt var det. Gustav och Kevin sov på soffan å de sov som stockar när jag klev upp, så nå småbarn har vi inte i huset, de sover längre än oss nuförtiden. Mellan 13-16 skulle vi stå å sälja hamburgare för Kevins hockey, tur att det var sol ute, medans Crille stod där så åkte jag å handla. Jamina var hos Cornelia och Kevin hos Gurra. Väl hemma slappade vi, åt middag och inväntade Henrik Schyffert och Björn Gustavssons stand up kväll, som Crille fick i julklapp av mig å barnen. De var superbra, verkligen, skratta så tårarna rann, Crille tyckte Schyffert var snäppet roligare än Gustavsson. Nu sitter vi och slappar i soffan, ska snart gå och sova. Jamina har två kompisar här som ska sova över och de lyssnar på musik och har superskoj så vi får väl se hur sen denna kväll blir :P.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Ovido - Quiz & Flashcards