Direktlänk till inlägg 19 juni 2013

Sommaren har kommit

Av Helena Jansson - 19 juni 2013 21:26

....ja så är det värmen..barnen lediga och vi räknar ner till semestern, endast 6 arbetsdagar kvar :D. Men nu till det som har hänt sedan jag skrev sist. Jag och Jamina rider på Allram så på onsdagen efter jobbet för vi dit, Jamina fixade Allram och red honom, medans jag tog hand om allt runt om :) Allram är jättebra för både Jamina och mig, han lär oss en massa, vilket är super. På torsdagen var jag över till en kompis och planerade lite över vad som komma skall :)). Min helg var planerad in i minsta detalj, Crille skulle åka till lägerplatsen och snickra med ett gäng karlar och jag å barnen skulle åka upp till mina nära och kära i Söderhamn MEN det blev inte riktigt som vi hade tänkt oss. Under torsdagskvällen fick jag magsmärtor - helt plötsligt och de eskalerade under kvällen så jag ringde 1177 och de tyckte jag skulle ta en värktabelett vilket jag gjorde och somnade. Dagen efter (fredag) så hade jag ff ont i magen och blev lite orolig då det var mot högra sidan (blindtarmen). Jag for till jobbet men bokade tid med HC vid 13,30 och tillslut höll det inte på jobbet, mina kollegor tyckte att jag såg väldigt blek ut. Hade tagit bilen till jobbet denna dag just för att jag hade ont i magen. Väl på HC så hade jag så ont att jag inte kunde gå upprätt, läkaren fick inte ta på magen, de tog prover och CRP var hög som visade att jag hade en infektion i kroppen. Hon bad min åka direkt in till akuten, hon skulle skicka remiss. Jag kunde köra för så länge jag satt ner eller låg ner så var det inte samma smärta. Crille blev orolig och "slängde" sig in i bilen och kom till akuten. Barnen var hos kompisar som tur var....i oturen. Min pappa var i Valbo och handlade och blev såklart oxå väldigt orolig så han erbjöd sig att komma och ta barnen eller vad som helst för att underlätta. När vi kom till akuten tog vi en nummerlapp, klockan var ca 14:30, efter ca tio min fick jag komma in till ett rum och ta prover och sedan sitta och vänta ute i väntsalen...fram till ca 17:30 då fick vi ett rum som jag kunde lägga mig i och där fick vi vänta ca 2 timmar innan en läkare kom in. Men när hon väl kom in så fick jag svar på mina funderingar, hon kände och klämde lite och gjorde en undersökning där bak....hmm...gillas inte men vad gör man....det gick bra, det blev bekräftat att det var blindtarmen som spökade. Efter det fick vi åter vänta ca två timmar till och då kom läkaren och sa att jag behöver göra en gynundersökning....å det är nått jag inte heller gillar (efter en manligt varit hårdhänt oc respektlös, när jag var gravid med Kevin, länge sedan, men det sitter i) men jag gjorde det, liiiite jobbigt när det kommer in en ung kille i vår ålder som ska kolla läget där nere, men han var bra...lugn och varsam =). Väl efter det så sa läkaren att de ville behålla mig över natten då de misstänkte blindtarmen, jag skulle upp på kirurgavd och sova där. Crille åkte hem och packade en väska åt mig och sig själv, dessvärre fick han inte sova över. Våra underbara Tompa å Lisa fixade barnen, de tog hem dem å de mös med tacos och sov över hos dem, så skönt med att ha underbara människor kring sig, skulle inte tveka en sekund att hjälpa en vän som är i behov av hjälp <3. Efter att Crille hade åkt så somnade jag ganska snabbt å på natten så väckte läkaren mig och kollade av min smärta i magen...å till min stora förvåning så hade min smärta minimerats å hon skulle precis skriva upp mig för op men ville avvakta till morgonen då min smärta hade avtagits. Väl på morgonen så togs prover, vilket visade att jag hade ff hade dåliga värden men att min smärta hade minimerats, så dagens läkare beslutade att jag skulle äta och se hur magen reagerade då, så jag fick inte åka hem före kl 16. Denna dag kunde jag röra mig obehindrat, så skönt, jag och Crille tog en promenad till Bourlongen och köpte glass MYS med fint väder. Jag åt både frukost och lunch och min mage kom igång rejält, jag kunde äta och sedan gå på toa och göra del 2 :). Då beslutades att jag skulle få permission till söndagen, skönt för om jag hade ett behov så hade jag sluppit gått genom akuten utan direkt få komma upp på kirurgen. Nu slapp jag det vilket var skönt samt underbart att få komma hem å sova i sin egna säng å komma hem till mina godingar <3 Väl hemma så tog vi det lugnt jag var supernervös att smärtan skulle komma tillbaka, men peppar peppar så har det ff inte kommit åter å vi hoppas självklart att det förblir så. Diagnosen blev att min blindtarm var inflammerad med att min kropp kunde fixa det själv utifrån att mina vita blodkroppar var aktiva =)....i min värld trodde jag att det bara gick åt ett håll med blindtarmen när man fått ont i den, men tydligen inte då. På lördagkvällen åkte vi till Tompa och Lisa, där barnen var, å jag saknade dem så <3 å vi grillade och hade en supermysig kväll. På söndagen tog vi det lugnt, vi for till Valbo en sväng och shoppade lite och åt på Ikea. Jag var hemma på måndagen från jobbet, kände ff en molande känsla på höger sida. Nu har jag blivit bättre å bättre, under tisdagen så red jag på Allram en mysig eftermiddagstur i solskenet. Idag var vi ner i Boulongerskogen, Kevin, Crille, Silver å jag vi åt glass å macka och spelade golf, en mysig eftermiddag/kväll :) Nu är det sängen som gäller!


Go natt

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards