Direktlänk till inlägg 30 augusti 2013

Höst på ingång

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har varit till tandläkaren för andra ggn (förutom när en platta hade släppt) 12/9 var vi in då hon skulle spänna åt tandställningen, Jamina tycker det är "skönt" när de spänner åt. Redan nu ser man stor förändring på hennes tänder, det kommer att bli så fint :). Under september ska hon sätta i tandställningen på underbettet. Vi är i fullgång med jobb och barnen har nu börjat skolan och det går jättebra, helt otroligt nu har vi båda barnen på mellanstadiet - galet vad fort det går. Under vecka 33 tränade jag skivstång och tog promenader med Anna. Under denna vecka hade barnen fortfarande sommarlov så kompisar till barnen sov över här å barnen sov hos kompisar, de njuter in i det sista med bad, kompisar å sovmornar :). 2013-08-17 for jag hem till S-hamn och jobbade på Bäckmans sedan for jag ut till världens bästa Pappa och I-L vi åkte nästa omgående ut mot Ljusne och där åt vi på restaurang jag blev bjuden av pappa..gott och mycke trevligt. Sedan gick vi till min farmors man Arne som bor på ett ålderdomshem, han mår inge bra och låg bara och hade ingen matlust =( jättejobbigt att se men skönt att få träffa honom, han är 88 år så nu håller vi tummarna att han lever länge med oss <3.


Vecka 34 började barnen i skolan, Jamina i sexan och Kevin i fyran - rutinerna är tillbaka, skönt det märks att barnen mår bäst av fasta rutiner. Crille följde med Kevin på uppropet, Jamina fick vi inte följa med :P..Samma dag som barnen började skolan så var jag på intervju på kuratorenheten på Gävle sjukhus...gick superbra :)). Jobbet fungerar jättebra, jag trivs som fisken fortfarande, min nuvarande chef vill så gärna att jag är kvar så hon kommer att göra allt för att jag stannar =). Jag har underbara kollegor och vi har ett roligt och givande jobb och samtidigt väldigt krävande och ibland jobbiga situationer.  23/8 var vi med Fredde & Linda plus alla våra barn på Churtan å åt gott så trevligt, därefter åkte vi hem till dem och mös och hade trevligt. lördag den 24/8 hade vi sedan 4 veckor tillbaka planerat att måla om vårt hus, vi frågade våra kära vänner om de kunde delta och vi har verkligen världens bästa vänner som ställer upp i vått å tort, vi var sammanlagt 11 st, väldigt lagomt och väldigt bra, det var Jörgen & Tess, Tompa & Lisa, Matte, Niklas & Ida, Svärmor, Johan, jag & Crille. Barnen sprang runt och lekte, Jamina var med sin kompis Tuva på trollteater hela helgen så henne såg vi knappt av. Silver var sååå duktig hela dagen han sprang runt på gården och lekte, skötte sig exemplarisk. Vi hade inte kunnat varit fler för då hade det blivit trångt. Svärmor fixade älggryta med kokt potatis och hemmagjord lingonsylt, till kvällen grillkorv med bröd och chips och självklart öl, cider, vin och bubbelvatten för hela dagen och kvällen. Det var en riktig superdag vi hade superskoj och trevligt...alla ville göra om det igen =) Vi hann måla två ggr....det var kanonväder och bra färg, demidekk. Vi målade huset med ljusljus grå och vita knutar, blev tokbra =). Jörgen och Tess sov över...söndag var en slappdag  med en massa rester och förberedelse för veckan. Nu har Allram kommit hem igen så nu är det fllgång med ridning varje tisdag så kul :) annars är det mycke träning som gäller. Vecka 36 kommer barnens träningar igång, Jamina fortsätter sin gymnastikträning och Kevin fortsätter med sin hockey samt börjar med parkour, så det kommer att vara full rulle i höst med våra aktiviteter.


Nu ska jag slappa vidare med i soffan med min kära familj <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 11 augusti 2013 21:59

...tycker ändå att vi har haft en härlig sommar med underbart väder, lång ledighet tillsammans med familj och vänner. Vi har gjort en massa roligt i sommar så vi är redo för vardag å rutiner igen :). Vecka 30 var min sista semestervecka så den veckan...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards