Alla inlägg under april 2013

Av Helena Jansson - 27 april 2013 16:32

Ja nu var det några dagar sedan jag bloggade igen, trots att jag hade som mål att blogga en dag i veckan iaf, men men tiden rullar på om man har mycket på agendan. Vad har vi hunnit med då, jo jag å Kevin har fyllt år =) Kevin  år jämna år och jag  år ung. Kevin överraskade vi med frukost på sängen, Crille var tvungen att åka på jobb väldigt tidigt då han ofta är i Stockholm på jobb så det var jag å Jamina å Silver som sjöng, tillsammans med frukosten fick han 500 kr och ett par nya nike joggingskor. Jag hade hittat en ny (beg) cykel av märket scott och då ville pappa köpa den åt honom å Kevin blev superglad över den som han fick av Morfar och Inga-Lill. Den 21/4 hade vi bjudning för våra anhöriga som firade mig och Kevin, Kevin fick en massa pengar, presentkort på stadium, jag fick pengar å blommor =), de som kom var familjen Hellstrand, Jansson/Söderblom, Pappa och Inga-Lill, Farmor Lillan, faster Sandra, familjen Larsson/Karlsson vi grillade hamburgare med tillbehör och kladdkaka och en massa gott efteråt =), det var en härlig solig dag, vi satt såklart på vår altan/terass. På min födelsedag den 14/4 var vi ut och åt jag å Crille, vi gick till Cheer och åt och drack gott, mysigt och trevligt.


Förövrigt så tränar jag förfullt, det är både på Friskis och hemma i form av löpning, mår å fruktansvärt bra när jag rör på mig :) kommer att strukturera det mer med fasta dagar, just nu blir det när det passar. Barnen mår bra Jamina växer å växer så garderoben får fyllas på mest hela tiden, tur man gillar att shoppa :). Kevin håller sig kvar på sin storlek än så länge med skostorleken rasar iväg :P mina STORA godingar, är så stolt över dem <3. Nu har vi tjingat husbilen från vecka 27, fantastiskt kommer det att bli...LÄNGTAR till vår semester. Kommer att ha semester hela juli spar en vecka till hösten =).


På jobbet går det superbra, känns att man får "massor" av pengar över nu när man jobbar på hemmaplan =). Har precis denna vecka varit på utbildning inom BBIC torsdag å fredag i Alfta. Vi åkte bil, jag, Tessan (från Sandviken) Marlené, Karin och Riikka, jättetrevliga dagar.


Nu har Jamina dragit ut sina tänder inför tandställningen, den 23 och 25/4 drog hon ut två tänder för att göra plats till andra tänder som tandställningen kommer att fixa till. Den 23/4 följde jag med henne och hon blev lite ledsen när hon skulle ta bedövningssprutan och den togs först yttre delen av tandköttet och sedan inre delen av tandköttet sedan fick hon lite mera bedövning innan de skulle dra ut tanden då hon kände ganska mycket, sammanlagt tog det 45 min, gick jättesnabbt, hon blödde ett tag efter men efter en timme så slutade det blöda, samma visa på torsdagen den 25/4 så drog hon ut andra tanden, båda på övre tandrad, och det gick superbra hon blev inge ledsen alls och det gick oxå väldigt snabbt, Crille följde med henne då.


Annars så är det lungn helg, vi fixar och trixar på gården och nu ska jag ut och äta med svärmor och Ida :) mycke trevligt. Fick igår reda på att jag får tillbaka 17987 kr på skatten YES, skulle först ha betalat ca 10000 men hade lite resekostnader att dra av, så nu blev det genast väldigt positivt med att få tillbaka :), trots att man har eget företag så deklarerar jag innan 2 maj så får även jag tillbaka innan midsommar =), annars är det december för oss som har företag.


Nu har jag varit ut och shoppat lite och tittat på en ny cykel, cykeln åker jag å köper i morgon söndag men nu ska jag prova mina nya kläder :)


Stor solig kram <3

Av Helena Jansson - 6 april 2013 22:54

Ja nu har ännu en vecka passerat, barnens påsklovsvecka. Nellie (brorsans dotter) sov hos oss från måndag till torsdag, hela veckan har bestått av barnens kompisar som sovit här eller barnen sovit hos kompisar som mest har det varit sex barn här under en natt. Vi busade med barnen, Crille gick ner och stängde av elen i hela huset vilket betydde att det blev beck svart, å barnen blev helt till sig av rädsla men ack vad roligt de och vi hade. Jag har jobbat tisdag-fredag och Crille har haft jobb till och från under veckan. När min pappa och Inga-Lill var här så grattade de Crille men han lovade att öppna presenten när det var hans födelsedag. Under veckan så har jag tränat på friskis och gått promenader. Crille spalar innebandy men kompisar varje onsdag, så nu har han börjat rört på påkarna =). Vädret är soligt men ff kallt, solen värmer på dagarna så promenaderna med Silver betyder en svart/vit hund när vi kommer in igen. På jobbet går det ff väldigt bra, jag trivs som fisken i vattnet, jag har nu jobbat en månad men det känns som ett halvår. I fedags 5 april fyllde min man 37 år och jag ordnade frukost på sängen och sjöng för honom, barnen sov hos kompisar, han fick även ett paket som innehöll ett par nya adidasskor från mig och barnen sedan hade Jamina köpt en egen present två t-shirt och strumpor, go höna! På fredagen efter jobbet var det dax för AW med Tierps gänget, jag jobbade till fyra sedan gjorde jag mig ordning på jobbet och efter jag hade hämtat bilen så mötte jag upp mina gamla kollegor, ett kärt återséende =) så skoj, å jag saknar dem verkligen. Vi åt på Helt Enkelt och sedan vidare till Sofia men efter en stund valde jag att åka hem trött och nöjd för kvällen. Väl hemma var Crilles kusin Putte här och de två bastade, grillade och drack öl. Vi satt och surra ett tag men sedan var jag så trött å det var dax att sova. Jamina sov över hos kompisen och Kevin hade Gustav här för övernattning. I morse vaknade vi 10:15, vet inte när jag sov så länge sist men skönt var det. Gustav och Kevin sov på soffan å de sov som stockar när jag klev upp, så nå småbarn har vi inte i huset, de sover längre än oss nuförtiden. Mellan 13-16 skulle vi stå å sälja hamburgare för Kevins hockey, tur att det var sol ute, medans Crille stod där så åkte jag å handla. Jamina var hos Cornelia och Kevin hos Gurra. Väl hemma slappade vi, åt middag och inväntade Henrik Schyffert och Björn Gustavssons stand up kväll, som Crille fick i julklapp av mig å barnen. De var superbra, verkligen, skratta så tårarna rann, Crille tyckte Schyffert var snäppet roligare än Gustavsson. Nu sitter vi och slappar i soffan, ska snart gå och sova. Jamina har två kompisar här som ska sova över och de lyssnar på musik och har superskoj så vi får väl se hur sen denna kväll blir :P.

Av Helena Jansson - 1 april 2013 09:09

Ibland är det lyx att arbeta som tjänsteman/kvinna för man har förmånen att arbeta halvdagar när det är dax för ledigheter, i torsdags (skärtorsdagen) slutade jag halv tolv =) jag for direkt och hämtade min tös Jamina på skolan då jag ville träffa henne innan hon skulle åka till Söderhamn till min barndomsvän och hennes dotter. Det är så roligt att de två oxå funnit varandra, de åker till varann ca varannan månad och har hur skoj som helst precis som jag å Anna har och har haft under vår uppväxt. Jamina tar tåget upp och oftast hämtar morfar henne och skjutsar ut henne till Jennifer. Jamina åkte med 14,05 tåget. Jag och Anna (en annan kompis) hade bokat Aqua Spa för massage till klockan 13 på skärtorsdagen så innan ville jag träffa Jamina och pussa på henne då hon blir borta till den 1/4. Därefter hämtade Anna mig och vi for ut till Aqua spa och njöt av halvkroppsmassage med ansiktsmassage + fotmassage =), kroppsmassagen var ett vårerjudande och kostade 600 kr + 375 kr för fotmassage och jag hade mina friskvårdskuponger =). Efter det for vi in till stan och handlade påskgodis och sedan vidare till Churt street och åt gott. Vi var klar vid 19 tiden, Anna skjutsade hem mig sedan var det mys i soffan med min man och son + att jag förberedde smörgåstårtan som vi gjorde iordning för helgen.


På långfredagen började vi med en promenad i solskenet, sedan gjorde jag klar tårtan som fick fortsätta gotta sig några timmar till, medans for jag och Crille till Ikea och inhandlade lite nya glas, då jag rensade i vitrinskåpet under veckan. Kevin var hos Gustav medans vi var och shoppade. När vi kom hem så var svärmor redan hos oss då hon kom med Silver och kom för att äta smörgåstårta innan hon skulle till jobbet. Sedan hade vi även spontant bjudit in Tommy och Lisa m famil, Sandra och Daniel så de dök upp vid 18-tiden och vi gottade smörgåstårta, chokladbollar, glass, godis och chips....mm övermätt och belåten var bara förnamnet :P. Tompa och Lisa for hem vid 22 tiden och vid 23 höll jag på att somna i soffan, Sandra och Daniel stannade till 00,30...tur att Crille höll sig vaken =). Påskafton tog vi det lugnt på förmiddagen, jag fick klipptid på funkyhair och klippte mig innan jag for upp till S-hamn, kostade 343 kr, billigt å bra =), sedan åkte jag upp till Söderhamn, började med ett snabbt stopp hos min far och Inga-Lill där jag lämnade en fin påskblomma, sedan vidare för att hämta Jamina och Jennifer som var på Hällåsen och badade. Sedan drog vi alla till min bror och blev bjuden på påskmiddag och firade Nellie som till veckan fyller 13 år...ojoj nu börjar börjar våra godingar komma upp i tonåren :) Vi gav Nellan pengar, det funkar bäst så får hon köpa vad hon vill =). Vi var Jamina, Jennifer, Elin, Nellan, Johan, Jörgen, Therese, pappa Leif och Inga-Lill en väldigt trevlig eftermiddag/kväll. Jamina stannade kvar hos Jennifer, jag skjutsade dem och Nellan till Anna så fick jag träffa Anna och Peter och kramas å prata lite, önskar ff att jag å Anna bodde närmare varann....det bästa är att vi både tycker att det är som vanligt trots att vi inte pratat eller träffats på några veckor, det är vänkap det =). Jag var hemma vid 21 - tiden igen. Crille och Kevin var på ett annat kalas under lördagen, lilla Lucaz fyllde 4 år =). På söndagen alltså påskdagen så hade vi bestämmt att rensa källaren då vi ska rusta och fixa där, och vi tog hela dagen till detta och gud så skönt det var efteråt, nu har vi lagt åt sidan vad jag ska sälja på loppis med Lisa i april och kastat det vi inte tycker är av värde, s åunderbart skönt =) på kvällen for vi med Familjen Hellstrand på Bakfickan och åt gott...mums. Gustav sov hos oss. Nu denna annandag påsk ska vi ta det lugnt under dagen sedan kommer morfar, Inga-Lill, Elin och Nellan till oss och äter kycklinggryta =) de tar med Jamina oxå och alla de ska ut och shoppa i Valbo med morfar/farfar innan de kommer hem =). Nu har jag lite att ta tag i innan dagen börjar. Veckan bjuder på träningar och planering framåt, barnen har lov och jag jobbar endast fyra dagar denna vecka =).


Kommer snart att byta blogg och bloggsida så vill ni följa mig så får ni skriva på fejjan så ska ni få min nya adress =) Ha en soligdag nu, många kramar <3

Ovido - Quiz & Flashcards