Direktlänk till inlägg 18 januari 2014

Starten av 2014

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Elin, brorsans äldsta dotter hade även sin kille med sig, det var skoj, herre gud vart tog tiden vägen - hon fyller 17 år i maj :P.  Alla kom vi 14. Då åt vi ganska omgående så gott å så trevligt. Efter maten så delade barnen ut julklapparna så var det fullrulle igen =). Barnen blev åter nöjda, många presentkort och mycket pengar. Jamina fick ett träningskort påFriskis och svettis och det har hon börjat använt, hon är jätteduktig, hon går på cirkelfys med mig och tränar styrketräning, kortet kom igång den 3/1-14 och är tre månader framåt men fortsätter självklart om hon vill det. Jamina går även på gymnastik som sätter igång vecka 4, efter julledighet. Så det blir mycket träning för Jamina. Kevin har även börjat träna inebandy, med Andersbergs innebandylag 01:or, han fick möjligheten att träna med tremänningen Gustav, Kevin trivs väldigt bra i gruppen, han har även hockeyn kvar, såklart, så det blir fyra dagars tränar och matcher på det, själv älskar jag att åka å titta på barnen så skoj =). Kevin har seriematcher oftast varje söndag, de leder sitt seriespel, de är så duktiga. Kevin är så sjukt bra i mål på hockeyn så vi hoppas verkligen att han håller i detta, han kan gå långt om han håller i detta. Den 11/1 hade vi föräldrarmatch mot pojkarna och jag stod i mål....å galet vad svårt det var, med balansen och mycket annat men jag är glad att jag testade det och Kevin tyckte att det var skoj, han visade några knep och gav goda råd. Crille och Jamina spelade oxå. Efter matchen så var det middag i café, Jenna och Björn hade fixat mat- fläskfilé med potatisgratäng och supergod efterrätt...supergot och supertrevligt, vi var där till ca 21 sedan for vi hem, grabbarna hade ju match dagen efter.


På nyårafton var det meningen att vi skulle åka till Funäs men det var glashalt påvägen upp och de gick ut med enklass ett varning + att barnen inte ville åka upp så vi valde att stanna hemma och det var kost varsel att planera med någon men tydligen var det många som inte hade saker planerat så vi pratade ihop oss med våra vänner Tomi och Helena så de kom till oss, Kevin tyckte det var tråkigt att några barn inte kom så han ville åka till tremänningen Gustav och Gustav tjatade att han ville att Kevin skulle komma så han for dit och Jamina hade redan bestämt att hon skulle sova hos sin kompis Moa och de skulle även vara med Mathilda, så efter många om och men då jag förlikat mig med att mina barn inte skulle vara hemma på nyår så blev det så, kändes konstigt då vi alltid firat med barnen sen de föddes, men de är så stora nu så man förstår att det är kompisar som drar. Här hemma tog vi det lugnt, vi fixade för och efterrätt i form av räkcoktail och choklad cheescake och Tomi gjorde varmrätten som bestod av renfilé och en massa gott till. Vid 00,00 gick vi ut på gården och tittade på alla fyrverkerier så fint sen skålade vi in nya året, jag hade fullt upp att ringa barnen å pappa =). Vid 00,30 kom vår vän Johan och då gick grabbarna ner och bastade och Helena och jag satt å pratade i ett par timmar. Främmande var kvar till 04,30 å sedan gick vi och la oss.


Nu ska jag iväg på trevligheter, skriver vidare sedan.


Hej svejs!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Av Helena Jansson - 11 augusti 2013 21:59

...tycker ändå att vi har haft en härlig sommar med underbart väder, lång ledighet tillsammans med familj och vänner. Vi har gjort en massa roligt i sommar så vi är redo för vardag å rutiner igen :). Vecka 30 var min sista semestervecka så den veckan...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards