Direktlänk till inlägg 11 juni 2013

Sommarlov

Av Helena Jansson - 11 juni 2013 22:09

Ja nu har barnen fått sommarlov, det var skolavslutning idag, jag hade tagit ledigt hela dagen men ingen sovmorgon för det :P....06:30 ringde klockan då var Jamina redan vaken, hon hade ställt klockan själv och fixad och trixade med allt som skulle förberedas. Jamina hade sin fina sommaklännig som hon även hade förra året och hade fått från Morfar, hon är superfin i den. Till Kevin hade jag köpt ett par röd/oranga shorts och en t-shirt som han var mycket nöjd med och passade superbra i. Jamina skulle vara i kyrkan 07:30 då honär med i kören så vi gjorde oss klara då allt började 08:00 så tyckte vi att det inte var någon idé att åka hem mellan, så vi fick vänta utanför en stund. Efter alla fina sånger och tal i kyrkan så fikade vi en stund på ängen och tackade av Martin, Jaminas lärare som är superbra. Sedan åkte vi hem och gick ut med Silver och packade oss vidare till Kevins avslutning som är hans sista på lågstadiet, han går upp till mellanstadiet till hösten, så nästa skolavslutning har vi båda i kyrkan :). Veckan som varit, närmare bestämt vecka 23 så hade vi utvecklingssamtal men Kevin och hans lärare Madeleine, det fungerar jättebra för Kevin, han är är väldigt omtyckt bland både kill- och tjejkompisarna många vill vara med honom, nog för att jag aldrig tvivlat men ändå skönt att höra, då det är värdefullt med kompisar. Från och med måndag 3/6  började jag cykla till jobbet och tur och retur blir det 1.4 mil varje dag på cykeln, mycket stolt över det, därav spar vi in bensinpengar =) blir så jäkla glad när vi spar in på saker men samtidigt gör liten påverkan på oss, först ändrad ränta,Kevins fritidsplats går över till fritidsklubb vilket innebär att vi tjänar in 824 kr i månaden + att vi märker av att det är mindre bensinkostnad, sist var bensinräkningen på 750 kr och vi brukar ha minst 2500 kr i månaden, så det känns ju fantastiskt bra =). På nationaldagen så blev jag gräsänka då Crille åkte upp med min pappa och min bror till stugan i Funäs och skulle rusta klart och de fick mycke gjort då de var uppe där till söndag en 9/6. Jag och barnen tog det lugnt på nationaldagen, jag tilsammans med Kevin och två av hans kompisar Alvin och Anton åkte ner till boulongern där detvar riktigt mycket folk, vädret var ju kanon så vi köpte glass och killarna lekte av sig, till en början hade vi Silver med oss och han var dålig i magen och det bara rann ur honom så jag fick lämna killarna och åka hem och bada honom å sedan fick han stanna hemma. Jamina hade sovit hos sin tremänning Juni och de var på stan under dagen så Jamina mötte upp oss i boulongen. Sedan var det en slappdag och barnen lekte med sina kompisar och mamma intog solstolen :). Höll på att glömma att berätta att i onsdags hade vi frivård på eftermiddagen på jobbet vilket innebar att vi åkte ut till Källvik (traktormuseum med inredningsbutik och café) som ligger i Hille. När vi kom dit så fick vi börja gjuta en form med olika motiv och däreftergöra egna papper, som man kan skriva på, kul att se hur sådant går till =). Efter en hel dag ute i solen så var det dax för middag och festligheter med chef och kollegor, det var jättetrevligt, vid 00:30 kom Crille och hämtade mig och då var jag väldigt nöjd att få åka hem till min familj och sängen. Efter jobbet på fredagen så åkte vi och handla och sedan en promis med Silver för att sedan inta middagen, Jamina skulle sova hos sin kompis Tuva och grilla med dem så jag och Kevin ochSilver blev själva. Kevin cyklade till sin komis Hugo en stund. På lördagen åkte jag och barnen till Fjärran Höjder och bada, Jamina hade med sig Tuva. Vi vardär i nästan tre timmar sedan var det lördagsmys med godis på agendan. Jag har börjat tänkt till med kosten och det fungerar superbra, trodde inte att de skulle gå så bra men är positivt överraskad. Jag rör ju på mig ganska mycket oxå, denna vecka har jag sprungit och cyklat samt kört styrka på hemmaplan. Jobbet fungerar ff jättebra lite tråkigt att våran nuvarande chef ska sluta men en ny chef intar rollen vilket jag tror kommer oxå fungera tokbra. Söndagen den 9/6 var vi och inhandlade skolavslutningskläder i Valbo, Jamina och Corre följde me mig och jag fick tag i lite fint till mig själv oxå =), Crille kom hem vid 20-tiden så då var det mys med honom då vi alla ville ha en "pappa" dos =). Måndagen den 10/6 hade vi brännbollsavslutning med Kevins klass vid Lillsjön (som vi brukar ha) det var supertrevligt, alla har med egen picknick korg och vi grilla, sedan brännboll, barnen mot föräldrarna, å ag som älskar brännboll njöt av fulla muggar =)). Nu är det 11 arbetsdagar kvar innan semester i F Y R A hela veckor shoHo. Semestern börjar med en möHippa och därefter en vecka med husbil...som vi längtar <3. Nu är det dax att sova om man ska orka med morgondagen. Icke att förglömma så jobbar vi sommartid vilket betyder att vi jobbar 8-16 men jag som ofta kommer kring 07 jobbar 07-15 =) GULD.


Sov Gott och dröm sött!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards