Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Träning och shopping

Av Helena Jansson - 13 maj 2013 22:18

Ja nu var det 16 dagar sedan jag skrev.....ja ja mitt mål är ju ett inlägg i veckan så jag har lite att sträva efter :) Den 4 maj for jag å Jamina ner till Stockholmo och hade en mor och dotter dag med shopping och mys, Jamina glömde sin telefon hemma och var lagomt glad då det inte fanns så mycket att göra på bussen och min telefon var vi tvungen att spara batteri till. Jamina hade som mål att besöka klädaffären Holister, vilket jag aldrig hade hört innan Jamina nämnde namnet. Jovisst det är ungdomarnas inneaffär nuförtiden :P Ja det var ju en upplevelse, i affären var det knappt nå lampor, väldigt dovt ljus, trångt, dyrt men fina kläder, och när vi stod i kön så kommer vår stadsminister Fredrik Reinfelt, å jag hann knappt med men han hade liv vakter före och efter sig, men han var "ledig" vilket man såg på hans klädsel. Jamina handlade ett gäng kläder samt att vi handlade Jeans och tröja till Crille och mörkblåa ....plus tröja och själv köpte jag smink och en tröja. Vi hade en riktigt mysdag med fint väder och god shopping så mysigt med min goooa dotter <3.


Jamina och Crille var på sista april läger och Jaminas kompisJennifer förljde med och de hade såklart superskoj där, Jamina är en riktigt lägertjej, hon ville absolut inte åka därifrån, så nu längtar hon redan till sommarlägret, hon hade även där träffat flera nya vänner :). Crille var även ledare på det lägret. Nu är det igång med båda barnens träningar för GD/GIF som kommer att vara helgen 25-26 maj och det är mycket att stå i för oss föräldrar :P flagga ska fixas, t-shirt, träningar, anmälningar, tält på sport stadium och mycket mer * 2 i och med att man har två barn som från och med i år deltar, det är Kevins första år och Jaminas tredje och näst sista, då de endast får vara med då de går i årskurs 3 till 6:an.


Lillhagens treor åker alltid till Hillevik och sover över en natt, som även Jamina gjorde med sin klass när hon skulle gå ut trean. Nu är det Kevins tur och jag + två mammor har tagit åt oss att inhandla maten och Crille ska sova över där med alla barn, så de är fullt upp just nu, men det är skoj så länge barnen mår bra och har det skoj så mår vi bra och är nöjda :).


Veckan som var så var vi lediga från den 8/5 till 12/5 hela 5 dagar, kommunen bjuder på en klämdag om året och det var denna fredag den 10/5 och jag hade tagit ledigt den 8/5 så det var helt underbart med så lång ledighet...TACKARRRR :) Förvisso åkte jag upp till mitt andra jobb (till min firma och arbetade av månadspärmen) Men jag trivs så bra på mina jobb så det gör inget, å inte fy skam att ha TVÅ löner :). Jag har hjälpt min man att måla grannens hus som han har fått i uppdrag att göra, jag arbetade den 9/5 i ca 5 timmar och den 10/5 målade jag i 6 timmar och jag älskar ju att göra det med så jag njöt i solen, barnen har varit med kompisar, under lördagen åkte jag å barnen till leklandet och lekte av oss , Tuva Lee följde med oss. Jamina sov hos Tuva tre nätter i rad och Tuva hos oss två nätter, Kevin var med Gustav samt några av sina klasskompisar, lille Silver lekte med Hilma och Nikita.


Jamina har fått ett bank kort som hon själv får ta hand om, hon får 500 kr i mänaden som vi sätter in på hennes konto, med dessa ska hon själv betala lördagsgodis, billiga kläder, om hon vill bada/gå på bio/. Vi betalar busskort, dyrare kläder och telefonen. Vårt mål är att Jamina lär sig värdet av pengar och vikten att prioritera rätt med olika inköp.


Just det träning ja, ja jag har ju tränat i stort sett hela mitt liv, har endast haft korta perioder som jag legat på "lat" sidan, annars så är träning en stor del av mitt liv och kommer alltid att vara för jag älskar att röra på mig. Min bana började vid 5-6 års ålder med ridning och längdskidåkning. Jag tävlade i längdskidor och det är på grund av den jag kan tacka min goda kondition idag :) jag har lätt för att komma in i andra andningen, visst har jag dagar som benen är sega och jag orkar inte mer än tre km löpning men nästa dag är jag på banan igen :). Sedan längdskidåkningen har jag spelat fotboll, tränat aerobics/step, löpning, styrketräning, spinning, skivstångsträning, core mm. Till vardags går jag raska promenader, ridning, slalom och skridskor på vintern mm. I stora hela har jag ett litet beroende att träna och jag mår som sagt väldigt bra av det :) min träning är mellan 3-5 dagar i veckan och då tillkommer även raska promenader, så jag är nöjd :)


Crille har förövrigt väldigt mycke jobb nu, vilket är skoj och jag är glad för hans skull, Crille trivs ju bäst med många bollar i luften :) Å mitt företag går bra, vi har anställt en till på prov till firman nu som började idag så vi hälsar Magnus välkommen och önskar honom lycka till på Bäckmans  :).


Om jag inte nämnt det tidgare så har vi hyrt husbil vecka 27 :))) ser verkligen framemot den semester veckan, vi är ju riktiga camping människor vi och vi fick tag i en superfin husbil för en vecka kostade den 7000 kr. Vi brukar variera vår semester ena året åker vi utomlands och andra året hyr vi husbil och åker runt i Sverige :) Å nu ser vi extra framemot den 27, kanske blir husbils köp innan det är klart :P. Vi kommer att åka till Liseberg, Ullared å Skara sommarland och lite mer däremellan och det bästa med husbil är att vi kan stanna var som helst och bara kliva in och mysa, äta eller bara vila :) I denna husbil har barnen den bakre delen för sig själva och jag å Crille den främre delen....å åå vad jag längtar :) Familjen Hellstrand och deras grannar Kersti och Niklas med barn ska oxå med - samma gäng som for utomlands förra sommaren :). Nästa år är tanken att vi ska åka till Disneyland i Paris :)).


Nu lär jag lägga mig, är trött efter jobb, träning och bus med barnen :)


Go natt och varma kramar

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena Jansson - 28 februari 2015 22:07

Nu var det länge sedan jag bloggade närmare bestämt lite över 9 månader sedan. Men nu har jag beslutat mig för att försöka hålla mig till iaf minst en gång i månaden. Jag tänker gå tillbaka och beskiva stort hur vi haft det 2014. Sist jag skrev var i...

Av Helena Jansson - 3 maj 2014 08:36

Ja nu var det ett tag sedan igen sedan jag bloggade, det går några månader emellan så sammanfattar jag vad som hänt och mål och planering framåt. Sist jag bloggade var 18 januari och sedan dess har det hänt massor. Jamina fyllde år den 23 januari, vi...

Av Helena Jansson - 18 januari 2014 15:11

På juldagen tog vi det lugnt, barnen hade fullt upp med sina julklappar och kontakt med sina kompisar. Annandagen (torsdagen) kom Janssons sidan, vi fixade tacos och förberede dagen. De som kom var pappa, Inga-Lill, Jörgen med familj - fullt hus, Eli...

Av Helena Jansson - 24 december 2013 21:48

Nu är jag tillbaka igen =), har inte skrivit ett inlägg sedan i slutet av augusti. Om jag ska summera hösten/vintern så är jag kvar på mitt arbeta på socialtjänsten, trivs fortfarande jättebra, kanongäng som arbetar där. Den 10 dec var jag på intervj...

Av Helena Jansson - 30 augusti 2013 18:56

Nu är hösten nära....nätterna är kalla och värmen har sjunkigt på dagarna. Men denna sommar har varit helt underbar...vädret har varit kanon, känns skönt att inte åka utomlands i år då vi verkligen haft högsommarvärme hemma i Sverige :). Jamina har v...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards