Alla inlägg under mars 2013

Av Helena Jansson - 29 mars 2013 08:30

Nu är jag tillbaka i bloggvärlden igen, snart 1 år som gift :). Ska sammanfatta året som gått kort men koncist. Sommaren 2012 köpte vi en häst en fjording vid namn Tiger, närmare bestämt 7 juli blev han vår, vi har ridit och busat och haft superskoj med Tiger, han är en underbar prins, 6 år jättesnäll och lyhörd, perfekt för Jamina som nybörjare och mig som ovan (20 år sedan jag hade häst sist).  Under hösten, närmare bestämt 30/8 -2012 åkte vi återigen till Turkiet tillsammans med Tommy & Lisa m familj och deras trevliga grannar Niklas och Kirsi m familj, vi hade en super trevlig vecka i Turkiet på Pagasos Royal i Alanya, Incekum. Har fört dagbok som beskriver hur våra dagar sett ut. Under vår vecka i Turkiet tog min vän Anna H hand om Tiger och vår lilla prins Silver var hos "Morfar" och Inga-Lill. Resan gick bra trots min starka flygrädsla sedan Turkiet resan sist med Anna.


30/6 -2012 slutade jag på Work For You anledningen var att jag inte ville arbeta efter deras metod som i utan ville arbeta mer individ fokuserat, jag trivdes jättebra på WFY med mina medarbetare etc men för att kunna fullfölja min profisionella roll lär jag se vad som är rätt för mig som person. Från sista dagen på WFY fram till 29/10-2012 arbetade jag på Bäckmans (min firma som jag driver tillsammans med min bror). 30/10-2012 fick jag ett långvik på socialtjänsten på Barn och Ungdom i Tierp och jag var super glad. Jag trivdes även där som fisken i vattnet, det fungerade superbra att pendla, jag tog tåget från Furuvik (ställde bilen hos min vän Bodil) och från stationen i tierp tog det två minuter att ta sig till kontoret. I Tierp fungerade allt väldigt bra, jag kom i snabbt i gruppen och mina ärenden, bra kontakt med familjerna, andra instanser etc. Jag hade åsikter påvägen bl.a min lön som jag inte var nöjd med men chefen sa tillslut efter "tjat" och "gnäll" från min sida att - Du får vara med på löneförhandlingen i april + att hon höjde mig 500 kr på en ggn...det gäller att stå på sig =). Chefen tog in mig på kontoret och frågade om jag ville söka en fast tjänst och självklart kan jag göra det, sa jag. Men när alla intervjuer var klara så visade det sig att en annan med mer erfarenhet hade fått tjänsten =( till min besvikelse...

när jag sedan for hem och kollade lite vilka jobb som fanns på hemmaplan så hittade jag ett arbete som lät intressant, precis samma arbetsuppgifter som jag hade i Tierp, arbeta med ungdomar, så jag sökte och efter två veckor fick jag ett samtal från chefen på avdelningen och jag blev kallad på intervju =), de ringde på onsdagen och ville ha mig på intervju redan på fredagen, absolut sa jag =). Under tiden på mitt privata plan så hade min stress kommit tillbaka, dubbelslag i hjärtat, grunden var att jag inte hann med - familj - jobb på annan ort - häst - hund- träning samt skjutsa och hämta på barnens träningar, jag höll helt enkelt på att hamna i samma situation som 2008 då min vardag brakade vid, skillnaden var att nu var jag fullt medveten om saker och ting men var ändå orolig för mitt hjärta och bad överläkaren göra en grundlig genomgång och hon tog mig på största allvar även denna gång (helt underbar läkare, rätt kvinna på rätt plats) efter alla provtagningar och undersökningar så såg hon dubbelslag men ingen skada på hjärtat...phuu nu kunde jag pusta ut..igen =).


Med detta i mitt bagage och en massa funderingar/ångestfyllda perioder så bestämde vi oss för att sälja Tiger då jag tillsammans med familjen satt oss ner och diskuterat hur vi skulle kunna lösa situationen då hälsan går först och i och med att Crille inte kan hjälpa mig med Tiger och Jamina svårt att ta sig till stallet samt tappat lite intresse så bestämde vi oss för att sälja stor prinsen =( även det en svår tid, många tårar och ångestfyllda dagar blev ett faktum, Tiger har gjort starka avtryck hos oss och vi älskar honom så mycket. Sagt och gjort så hittade vi en spekulant i Årsunda, utanför Sandviken, HURRA tyckte vi då kan vi åka och hälsa på honom, jag var väldigt noggran med vilken jag sålde honom till och han har det superbra med en massa vänner och supermysiga hagar och stall + att vi får komma och hälsa på honom och rida när vi vill =)). Vi sålde honom i början av januari 2013. Åter till jobbet, jag fick komma på intervju här i Gävle och den intervjun gick jättebra, de frågade efter referenser på en gång (och enligt dem så brukade de inte göra det efter första ggn, utan vill prata ihop sig först) vilket var positiv och efter 5 dagar närmare bestämt den 7/2-2013 fick jag beskedet att jag fått jobbet =) shoooHooo gud så glad jag blev, vilket innebar inga pendlingar (slapp bet tågkort 1200 kr) + 1800 kr mer i lön yEy....kanon. Nu har jag arbetat på mitt nya jobb sedan 8/3-2013 och trivs även där som fisken i vattnet, jag har märkt vad lätt jag har att komma in i nya grupper och lära känna nya människor =) stark egenskap hos mig.


Familjen mår bra vi har varit magsjuka, jag hade två omgångar i februari då blev jag dålig på jobbet i Tierp, vilken pers det var att åka tåg, lillamående (ingen kunde hämta mig....när jag kom fram med tåget så hämtade våra underbara grannar Kay å Janne mig, sååå tacksam =). Under slutet av mars så har Jamina och Kevin varit magsjuk men nu är de på bättringsvägen, så nu håller vi tummarna att vi slipper mer bacilusker. Jamina valde denna termin att ha break från konståkningen och istället prova på gymnastik och det trivs hon jättebra med =) Kevin fortsätter sin hockeykarriär å målet är målvakt i NHL och det kommer han fixa med sin envishet =). Jag tränar förfullt, mår så bra i min träning så det kommer jag fullfölja i kombination med promenader =). Firman fungerar bra, inga konstigheter, fick reda på idag att jag nu tillsammans med min bror ägt firman i tre år =) och det går bra. Ang fjällstugan så rustar vi den och den blir jättefin =) vi kommer att hyra ut den till kompisar och kompisars kompisar så småningom.


Min avslutning på detta inlägg kommer jag beskriva mitt år som gift...turbulent....kärlek....utveckling....händel
serik...ja å vad dessa innebär får man svar på om man frågar ;)


Go natt, ses snart igen <3

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards