Alla inlägg under mars 2012

Av Helena Jansson - 27 mars 2012 21:22

Nu börjar sista dagen för anmälan närma sig, 32 st av 80 är anmälda....jag är så himla glad att många vill komma och fira "vår" dag :)


Nu har vi checkat av Vårvik och det blir inte bryggan, utan cermonin blir nere vid stranden, men oroa er inte, Jörgen lotsar er till rätt ställe :) Det vi får räkna med är att det kan vistas andra människor på stranden, nått vi gentligen inte kan göra nått åt, men vi kanske kan hjälpas åt att på ett BRA sätt fråga om de kan lämna platsen för en halvtimme, men vill de inte så är det så. Men å andra sidan får man räkna med sånt när man gifter sig i det fria å vid havet som vi båda älskar   Platsen ska symbolisera mig och Crille som älskar havet, livet, frihet och framför allt varandra   


Vi har ännu inte fixat med kläderna......och tiden går ju, men fredagen föll ju bort när jag var så dålig, men vi försöker igen denna fredag, jag är ju ledig på fredagar så det passar ju utmärkt :)


Nu har jag skickat iväg en bild till vår florist..å vad spännande det kommer att bli!


Ser verkligen framemot denna dag, hoppas den blir underbart bra   

Av Helena Jansson - 24 mars 2012 23:20

Denna vecka har det blivit väldigt lite bloggande, dax att skärpa sig...:P I fredags vaknade jag av en väldig kraftigt magont, sen krampade jag periodvis under dagen, det var inte nådigt vad dålig jag var, är fortfarande väldigt bubblig, trodde det berodde på torsdagens matintag men nu visade det sig att Crillo oxå känner sig bubblig och dålig i magen, så det kanske är nått S K I T vi råkat få =(....Ja ja nu hoppas vi att barnen slipper detta.


Nu är det klart med Eleonore som ska fixa min brud bukett =) Jaminas klänning är inköpt =) Fotograf är klart till 90% =) så nu återstår Crille, Kevin och min klädsel som det var meningen att vi skulle fixa i fredags men min magont satt stopp för det..Vår chaffis ska vi träffa i helgen för att göra klart med allt.


En sak vi även vill förmedla är klädsel: Festligt uppklädd =)  Ni som läser min blogg och träffar på nån som ni vet ska komma på bröllopet, förmedla gärna info, alla kollar nog inte bloggen.


RINGARNA är betalda och hämtade =) Vet inte om jag sa vid ett tidigare inlägg, vi sålde ett gäng gram guld som vi inte använde och fick 7100 kr...Helt fantastiskt, inte dåligt klirr i kassan till bröllopet =)


Vår granne som gör min tårta, Key, hon är fantastiskt duktig, hon förmedlade idag att är det någon som vill ha hjälp med någon bakelse till kalas eller någon annan tillställning så står hon gärna till tjänst =).


Idag var jag å barnen ner till stan och stor shoppade till alla oss, bland annat Jaminas klänning mm, man känner sig som en "ny" människa när man får shoppa av sig lite, men det är svårt att hitta någon speciell "rockig" klänning till mig, jag är inte av det traditionellaste typen, så största önskan är att hitta en unik snygg rockig klänning....men tiden gör ju sitt oxå, förstårs.


Jag kommer närmare berätta hur upplägget kommer bli väl på Vårvik och på festplatsen =)


Kram och sov gott <3

Av Helena Jansson - 20 mars 2012 22:10

Oj nu var det några dagar sedan jag skrev, men å andra sidan har det inte hänt så mycket i planeringen, förutom att vi har hämtat ringarna idag....åååå vi är verkligen supernöjda :). På fredag ska vi kolla kläder och göra klart detta för hela familjen....har provat ring floristen tre ggr men inge svar =( ska jaga vidare.


Lite orolig börjar vi bli för vädret men inget vi kan styra över så det är ju "bara" att ta det som det är man får ta med sig paraply och filt kanske, ja ja det märker ni allihopa själva under dagen.


Min bror Jörgen kommer att hålla ställningarna på Vårvik så haffa honom på plats om det är några funderingar :)


Kramen

Av Helena Jansson - 15 mars 2012 18:59

Nu är det mer än 15 dagar kvar innan sista anmälnings dag, men jag vill bara påminna om att vi gärna vill ha anmälan per mejl eller sms (ett samtal går oxå bra), ibland blir det att man anmäler:.....jo men vi kommer....ok, men vilka är vi?? Och även tänkt på specialkost etc....Jag vill bara påminna :)


Nu har vi pratat med våran chaffis som skjutsar mig och Crille till festplatsen, så nu börjar mnga bitar falla på plats, i morgon ska jag kontakta floristen som ska göra min brudbukett =)


Om ni har några funderingar så dra er inte för att fråga eller nått gott råd till mig som blivande kanske finns nå gott råd, så jag är förbredd menar jag ;)


KRAMEN

Av Helena Jansson - 12 mars 2012 21:42

Nu har jag och frisören gått igenom mina önskemål gällande håret....kommer att bli så coolt =).....när jag satt i frisörs stolen så höll hon på med mitt hår och jag såg allt slitet, så jag frågade om hon hade tid att klippa mig på stört..och det hade hon, så nu är jag nyfiserad...häääärligt =) klippte lugg och det blev väldigt bra, men mitt långa hår får ingen klippa av, förutom topparna! Jag satt hos henne i två timmar och hon ser verkligen framemot att fixa mitt hår, tror det berodde på att hon fick lite fritt sen att jag är lite vågad med vissa moment. Prislappen, ja den är inte lika skoj, 2500 kr.....men men en dag som denna är det verkligen värt det =).


Ha det gott!!

Av Helena Jansson - 11 mars 2012 19:44

Får man vara så här glad.....=) ja anledningen kanske inte är så märkvärdig men för mig är lite så väldigt stort och jag väljer att låta det fortsätta vara så....Idag gick vi över till grannen och hon ska baka vår bröllops tårta och den kommer att bli såååå fin, färgerna kommer att vara vit, rosa och svart, så läckert. De kommer även att ta hand om vår lille Silver (hundvalpen), det jag är så glad å tacksam över är att allt löser sig så bra och alla är så hjälpsamma, sånt står högt på mina värderingar, snart kommer chaffören till oss och vi ska prata om hur vi vill ha det med vår färd.


Idag åkte Crille och jag ner för att sälja vårt "gamla" guld, men ack till vår besvikelse så gav de mycket mindre än vad guldaffären gör ca 40 kr mindre/gram, det är mycket, så vi har ff inte sålt det.


I morgon ska jag till frissan för att planera hur jag vill ha det ed itt hår, med färger och allt som ingår....åååå så skoj =)))


Ha det gott nu alla mina vänner, forsätt läs bloggen då mer info kommer löpande =)


Kramen

Av Helena Jansson - 10 mars 2012 20:23

Idag efter min spinning så gick jag till smyckes affären......igen....igår var min kompis Maria Wilander här och vi började prata om ringar, och en utav mina valda ringar är en som det är en upphöjdnad i mitten och vi pratade om att det kan bli klumpigt, när man har handskar, stoppar händerna i fickan etc, så jag fick lite ångest och lära ta mig ner till affären för att kolla igen.....väl där så kändes det fel att byta + att det kändes såååå bra med den jag/vi hade bestämt från början så jag bytte aldrig, man ska gå efter den första känslan :)) Ringarna kommer den 23/3 :) Idag var Jamina ute och gick med vår hund Silver och mötte upp vår granne som mer än gärna la tänka sig baka vår bröllops tårta, Jamina frågade om hon kunde fixa tårtan och passa Silver ha ha Jamina lägger ner mycket möda kollar och upp och fixar inför bröllopet :) sååå duktig så! Ni är helt underbara mina vänner därute, ni erbjuder er att hjälpa till PLUS ställer upp med div grejor, underbart :) Fick precis erbjudande från Johanna om ett partytält till förfogande, fantastiskt bra, bra att ha en back up. Vår chaffis ska komma över i morgon och prata lite, få se hur det blir med det.

Av Helena Jansson - 9 mars 2012 19:36

Idag har vi beställt ringarna.....väldigt fina :) Vi var även till Gimlins men där får man inte heller hyra och jag fick ingen speciell känsla för någon där....vad svårt det blev med kläder, trodde det skulle vara enklast   men icke...ja på nått vis så löser det sig :). Jamina kom hem idag och berättade att grannen hade erbjudit sig att göra bröllops tårtan...GUD så snällt....underbara människor som ställer upp.


Men hörrni vädret då, den sista april, som de flesta har erfarenhet av är ju att det brukar vara S K I T väder....vi har inte direkt någon back up, vad tycker ni man kan göra, ha det ute trotts vädret? Skaffa något ställe man kan ha det utifall? Ja det tåls att tänka på :).......känns inte som att jag är så orolig över det....vet inte varför....det brukar ju lösa sig!


KRAMS  

Ovido - Quiz & Flashcards